Malignant melanoma - Melanoma Malignuhttps://en.wikipedia.org/wiki/Melanoma
Melanoma Malignu (Malignant melanoma) hè un tipu di cancru di a pelle chì si sviluppa da e cellule chì producenu pigmentu cunnisciute cum’è melanocytes. In e donne, si trovanu più frequentemente nantu à e gammi, mentre chì in l’omi, si trovanu più frequentemente in u spinu. Circa 25 % di i melanomi si sviluppanu da nevus. I cambiamenti in un nevu chì ponu indicà u melanoma includenu un aumentu di grandezza, bordi irregolari, cambiamentu di culore o ulcera.

A causa principale di u melanoma hè l’esposizione à a luce ultravioletta, soprattuttu in persone cù bassi livelli di melanina (populazione bianca). A luce UV pò provene da u sole o da i dispositivi di abbronzatura. Chi hà numerosi nevi, una storia familiare di melanoma o un sistema immunitario debule, è più a risicu di melanoma.

Utilizà una crema solare è evitendu a luce UV pò prevene u melanoma. U trattamentu tipicu hè a rimozione chirurgica. In i casi di cancro leggermente più grande, i nodi linfatici vicini ponu esse testati per a diffusione (metastasi). A maiò parte di a ghjente guarisce se a metastasi ùn hè micca accaduta. Per chi hà un melanoma metastatico, l’immunoterapia, a terapia biologica, a radioterapia o a chimioterapia ponu migliurà a sopravvivenza. Cù trattamentu, i tassi di sopravvivenza à cinque anni in i Stati Uniti sò 99 % per le malatie localizzate, 65 % quando a malatia si è diffusa à i nodi linfatici, è 25 % per le metastasi a distanza.

U melanoma hè u tipu più periculosu di cancru di a pelle. L’Australia è a Nova Zelanda anu i più alti tassi di melanoma in u mondu. Alti tassi di melanoma si trovanu ancu in l’Europa di u Nordu è l’America di u Nordu. U melanoma si trova assai menu in Asia, Africa è America Latina. In i Stati Uniti, u melanoma si trova circa 1,6 volte più spessu in l’omi chì in e donne.

Segni è sintomi
I primi segnali di melanoma sò cambiamenti in a forma o culore di nevus esistenti. In u casu di melanoma nodular, hè l’apparizione di un novu nodulu nantu à a pelle. In i stadii più tardi di u melanoma, i nevi ponu diventà pruriginosi, ulcerati o sanguinare.

[A-Asymmetry] Asimetria di forma
[B-Borders] Bordu (irregular cù bordi è cantoni)
[C-Color] Culore (variegatu è irregulare)
[D-Diameter] Diametru (più di 6 mm = 0,24 inch ≈ a dimensione di una gomma di matita)
[E-Evolving] Evoluzione cù u tempu

cf) Keratosis Seborrheic pò scuntrà alcuni o tutti i criteri ABCD, è pò purtà à falsi alarmi.

Metastasi di melanoma precoce hè pussibule, ma relativamente raru; menu di un quintu di i melanomi diagnosticati precocemente diventa metastaticu. Metastasi cerebrali sò cumuni in i malati cù melanoma metastaticu. U melanoma metastaticu pò ancu sparghje à u fegatu, l’osse, l’abdomen o i nodi linfatici distanti.

Diagnosi
Esaminare l’area interessata hè u metudu più cumuni per suspettà un melanoma. Nevus chì sò irregolari in culore o forma sò tipicamenti trattati cum’è candidati di melanoma.
I medichi generalmente esaminanu tutti i moles, cumpresi quelli di menu di 6 mm di diametru. Quando è effettuata da specialisti furmati, a dermatoscopia hè più utile per identificà e lesioni maligne rispetto all’usu di l’occhiu nudu. La diagnosi si basa sulla biopsia di qualsiasi lesione cutanea chì hà segni di potenziale malignità.

Trattamentu
#Mohs surgery

Il vostru duttore pò ricumandà l’immunoterapia, soprattuttu s’avete un melanoma in stadio 3 o 4 chì ùn pò esse eliminatu chirurgicamente.
#Ipilimumab [Yervoy]
#Pembrolizumab [Keytruda]
#Nivolumab [Opdivo]
☆ AI Dermatology — Free Service
In i risultati Stiftung Warentest 2022 da Germania, a satisfaczione di i cunsumatori cù ModelDerm era solu ligeramente più bassu chè cù cunsultazioni di telemedicina pagate.
  • Un melanoma di circa 2,5 cm (1 inch) × 1,5 cm (0,6 inch)
  • Melanoma malignu – coscia mediale destra. A keratosi seborreica pò esse cunsiderata cum'è un diagnosticu differenziale.
  • Malignant Melanoma in situ – Spalla Anteriore. Anche se a forma di a lesione hè asimmetrica, hè ben definita è presenta un culore uniforme. In i pazienti asiatici, queste lesioni si presentanu soprattuttu cum’è lentigo benignu, ma una biopsia deve esse richiesta nelle popolazioni occidentali.
  • Melanoma malignu ― Lesione di u spinu. In i asiatici, hè principalmente diagnosticatu cum'è lentigo, ma una biòpsia deve esse realizata in i occidentali.
  • Large acral lentiginous melanoma ― In l'Asia, l'acral melanoma nantu à a palma è à a sola hè cumuni, mentri in l'Occidente, u melanoma in e zone esposte à u sole hè più cumuni.
  • A placca nera molle chì circundava a lesione hè una scoperta cumuna in l’acral melanoma.
  • U puntu nìvuru chì hà invaditu l'area di a matrice ungueale fora di l'unghia suggerisce una malignità.
  • L'amelanotic melanoma sottu à u chiovu hè un casu raru. Per l'anziani cù deformità irregolari di l'unghie, una biòpsia pò esse cunsiderata per verificà a presenza di melanoma è di carcinoma squamous cell.
  • Melanoma nodulare
  • Amelanotic Melanoma ― Coscia posteriore. L'individui di pelle chiara anu spessu lesioni di lightly pigmented (leggermente pigmentati) o amelanotic (amelanotichi) melanomas. Stu casu ùn mostra micca cambiamenti o variazioni di culore facilmente osservabili.
  • Scalp ― In l'Asia, tali casi sò cumunemente diagnosticati cum'è lentigo benignu (micca melanoma). In ogni casu, i grandi macchie pigmentate nantu à e zone esposte à u sole necessitanu una biòpsia in e populazioni occidentali.
  • Melanoma malignu – avantbracciu. A lesione presenta una forma asimmetrica è cunfini irregolari.
  • Melanoma malignu in situ – avantbracciu.
  • Melanoma malignu nant’à a zona mediana di a spina. A presenza di una macchia ulcerata indica un melanoma o un carcinoma basocellulare.
  • Melanoma nantu à u pede. A forma asimmetrica, u culore è l'inflammazione accumpagnata suggeriscenu melanoma.
  • Acral melanoma — Unghja in Asiani. Una macchia nera irregulare chì si estende oltre a pelle normale intornu à l'unghja hè una scoperta impurtante chì indica fermamente malignità.
  • Ancu se stu casu hè statu diagnosticatu cum’è melanoma, l’aspetto visuale hè più simile à un hematoma di l’unghja. L’hematomi di l’unghja (benigni) spariscenu tipicamente in unu à dui mesi quandu si risolvenu. Dunque, se a lesione persiste per un bellu pezzu di tempu, u melanoma pò esse suspettatu è una biòpsia deve esse realizata.
  • Amelanotic nodular melanoma ― Una manifestazione inusuale di melanoma.
References Malignant Melanoma 29262210 
NIH
Un melanoma hè un tipu di tumore chì si forma quandu i melanociti diventanu maligni. I melanociti sò originati da a cresta neurale. Questu significa chì i melanomi ponu sviluppassi micca solu nantu à a pelle, ma ancu in altri lochi induve e cellule di a cresta neurale viaghjanu, cum'è u tractu gastrointestinali è u cervellu. I pazienti cù u melanoma di u stadiu 0 anu una sopravvivenza à cinque anni di u 97 %, mentre chì quelli cù a malatia di u stadiu IV anu una rata di solu circa 10 %.
A melanoma is a tumor produced by the malignant transformation of melanocytes. Melanocytes are derived from the neural crest; consequently, melanomas, although they usually occur on the skin, can arise in other locations where neural crest cells migrate, such as the gastrointestinal tract and brain. The five-year relative survival rate for patients with stage 0 melanoma is 97%, compared with about 10% for those with stage IV disease.
 European consensus-based interdisciplinary guideline for melanoma. Part 1: Diagnostics: Update 2022 35570085
Cutaneous melanoma (CM) hè un tipu altamente periculosu di tumore di a pelle, responsabile per u 90 % di i decessi per cancro di a pelle. Per affruntà sta situazione, i sperti di u European Dermatology Forum (EDF), l'European Association of Dermato-Oncology (EADO) è l'European Organization for Research and Treatment of Cancer (EORTC) anu collaboratu.
Cutaneous melanoma (CM) is a highly dangerous type of skin tumor, responsible for 90% of skin cancer deaths. To address this, experts from the European Dermatology Forum (EDF), the European Association of Dermato-Oncology (EADO), and the European Organization for Research and Treatment of Cancer (EORTC) had collaborated.
 Immunotherapy in the Treatment of Metastatic Melanoma: Current Knowledge and Future Directions 32671117 
NIH
U melanoma, un tipu di cancru di a pelle, si distingue per a so stretta relazione cù u sistema immune. Questu hè evidenti da a so incidenza aumentata in e persone cù sistemi immune debilitati, da a prisenza di cellule immune in i tumori primarii è da a so diffusione in altre parti di u corpu, è da u fattu chì u sistema immune pò ricunnosce certi proteini truvati in e cellule di melanoma. Hè impurtante, i trattamenti chì rinfurzanu u sistema immune anu dimustratu prumessa in a lotta contr’à u melanoma. Mentre l'usu di e terapie di rinfurzu immune in u trattamentu di u melanoma avanzatu hè un sviluppu relativamente recente, ricerche recenti indicanu chì cumminendu queste terapie cù chimioterapia, radioterapia o trattamenti moleculari mirati ponu migliurà significativamente i risultati. Tuttavia, tali immunoterapie ponu innescà una serie di effetti secundari immune‑related chì affettanu diversi organi, è chì ponu limità u so usu. In u futuru, l'approcciu per trattà u melanoma avanzatu pò implicà terapie destinate à punti di cuntrollu immune specifici cum'è PD1, o droghi chì interferiscenu cù percorsi moleculari specifici cum'è BRAF è MEK.
Melanoma is one of the most immunologic malignancies based on its higher prevalence in immune-compromised patients, the evidence of brisk lymphocytic infiltrates in both primary tumors and metastases, the documented recognition of melanoma antigens by tumor-infiltrating T lymphocytes and, most important, evidence that melanoma responds to immunotherapy. The use of immunotherapy in the treatment of metastatic melanoma is a relatively late discovery for this malignancy. Recent studies have shown a significantly higher success rate with combination of immunotherapy and chemotherapy, radiotherapy, or targeted molecular therapy. Immunotherapy is associated to a panel of dysimmune toxicities called immune-related adverse events that can affect one or more organs and may limit its use. Future directions in the treatment of metastatic melanoma include immunotherapy with anti-PD1 antibodies or targeted therapy with BRAF and MEK inhibitors.