Postinflammatory hyperpigmentation - Postinflammatorische Hyperpigmentierunghttps://de.wikipedia.org/wiki/Hyperpigmentierung
Postinflammatorische Hyperpigmentierung (Postinflammatory hyperpigmentation) ist eine Hauterkrankung, die durch eine erhöhte Pigmentierung der Haut nach einer Entzündung gekennzeichnet ist. Sie kann durch längere Sonneneinstrahlung, Entzündungen oder andere Hautverletzungen, etwa im Zusammenhang mit Akne, ausgelöst werden. Menschen mit dunkleren Hauttönen sind bei intensiver Sonneneinstrahlung besonders anfällig für Hyperpigmentierung.

☆ In den Ergebnissen der Stiftung Warentest 2022 aus Deutschland war die Verbraucherzufriedenheit mit ModelDerm nur geringfügig geringer als mit bezahlten telemedizinischen Beratungen.
      References Postinflammatory Hyperpigmentation 32644576 
      NIH
      Postinflammatory hyperpigmentation (PIH) ist ein häufiges Hautproblem, das nach einer Hautentzündung oder -verletzung auftritt. Sie hält in der Regel lange an und ist bei Menschen mit dunklerem Hautton (Fitzpatrick skin types III–VI) stärker ausgeprägt. Obwohl sie sich oft von selbst bessert, kann dies einige Zeit dauern, sodass eine Behandlung über einen längeren Zeitraum erforderlich sein kann. Die Kombination verschiedener Therapieansätze erzielt dabei die besten Ergebnisse.
      Postinflammatory hyperpigmentation (PIH) is a common acquired cutaneous disorder occurring after skin inflammation or injury. It is chronic and is more common and severe in darker-skinned individuals (Fitzpatrick skin types III–VI). While the condition typically improves spontaneously, this process can take months to years, necessitating prolonged treatment. Combination therapy is the most effective.
       Postinflammatory hyperpigmentation: a review of the epidemiology, clinical features, and treatment options in skin of color 20725554 
      NIH
      Postinflammatory hyperpigmentation is a common sequelae of inflammatory dermatoses that tends to affect darker skinned patients with greater frequency and severity. Epidemiological studies show that dyschromias, including postinflammatory hyperpigmentation, are among the most common reasons darker racial/ethnic groups seek the care of a dermatologist. The treatment of postinflammatory hyperpigmentation should be started early to help hasten its resolution and begins with management of the initial inflammatory condition. First-line therapy typically consists of topical depigmenting agents in addition to photoprotection including a sunscreen. Topical tyrosinase inhibitors, such as hydroquinone, azelaic acid, kojic acid, arbutin, and certain licorice extracts, can effectively lighten areas of hypermelanosis. Other depigmenting agents include retinoids, mequinol, ascorbic acid, niacinamide, N-acetyl glucosamine, and soy with a number of emerging therapies on the horizon. Topical therapy is typically effective for epidermal postinflammatory hyperpigmentation; however, certain procedures, such as chemical peeling and laser therapy, may help treat recalcitrant hyperpigmentation. It is also important to use caution with all of the above treatments to prevent irritation and worsening of postinflammatory hyperpigmentation.